Nieuws Februari 2013

Barça in Milaan

De selectie van FC Barcelona vloog dinsdagmorgen, gekleed in de nieuwe kledinglijn van Nike, naar Milaan en kwam daar rond lunchtijd aan voor de eerste wedstrijd in het tweeluik tegen AC Milan in de Champions League. Ze werden vergezeld door onder andere Sandro Rosell en voetbaldirecteur Andoni Zubizarreta.

Het team bracht eerst de middag door in het Hotel Rosa Grand en rond avondeten gaven Jordi Roura en Carles Puyol een persconferentie. Daarna trainde de selectie in het San Siro voor de laatste keer voor de wedstrijd. Jordi Roura maakte al eerder zijn 20-koppige selectie bekend en ook Xavi, die maandag het groene licht kreeg van de medische staf, zit daarbij. Villa, Adriano, Dos Santos en Abidal zijn niet meegegaan naar Italië. Een van de toeschouwers van de trainingssessie was overigens ex-Barça-speler Gaby Milito. De Argentijn, die vorige week nog het Ciutat Esportiva te Barcelona bezocht, vergezelde de ploeg naar Milaan.

Barça zal woensdagavond door zo’n 2100 fans toegejuicht worden in het stadion van AC Milan. De meerderheid van deze fans reist zelf naar de Italiaanse stad, terwijl zeventig van hen dinsdag met de bus vanuit het Camp Nou vertrokken.

De selectie: Valdés, Pinto, Oier, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Mascherano, Bartra, Busquets, Pedro, Alba, Montoya, Song en Tello.