Nieuws Oktober 2008

Barça internationals succesvol

Het afgelopen weekend zijn de internationals van FC Barcelona weer volop actief geweest op de verschillende internationale velden. Hierbij een kort overzicht:

Samuel Eto'o speelde de hele wedstrijd voor Kameroen in de met 5-0 gewonnen wedstrijd tegen Mauricio. Bovendien nam de spits van Barça de eerste twee treffers voor zijn rekening, waarvan een uit een strafschop.

Yaya Toure komt dit seizoen niet veel in actie voor de blaugranas maar speelde wel de volle 90 minuten voor Ivoorkust. Zijn land wist bovendien met 2-0 te winnen van Madagascar.

Seydou Keita won met Mali de kwalificatiewedstrijd en speelde ook de volle 90 minuten.

Thierry Henry en Eric Abidal speelden de zware uitwedstrijd met Frankrijk tegen Roemenie. De thuisploeg kwam al snel op een 2-0 voorsprong maar onder aanvoering van aanvalsleider Henry wisten de haantjes toch nog terug te komen tot 2-2.

Eidur Gudjohnson kwam in Nederland in actie. Zoals de meeste van ons gezien zullen hebben kwam zijn land Ijsland er nauwelijks aan te pas en verloor dan ook kansloos met 2-0.

Lionel Messi en Martin Caceres kwamen tegen elkaar uit in de belangrijke kwalificatiewedstrijd tussen Argentinie en Uruguay. De Argentijnen wisten deze wedstrijd met 2-1 te winnen nadat Messi zijn land de goede richting op wees door al na 5 minuten de score te openen.

Rafa Marquez beleefde met Mexico een tamelijke deceptie door met 1-0 te verliezen van de reggae boys van Jamaica. Marquez speelde de hele wedstrijd maar kon de beschamende nederlaag niet voorkomen.

Ten slotte kwamen de Spaanse internationals natuurlijk ook in actie. Namens Barça speelden Carles Puyol en Xavi Hernandez de hele wedstrijd. Andres Iniesta werd in de 78e minuut vervangen door Liverpool aanvaller Albert Riera (ex Espanyol). Puyol wist zelfs het doel te treffen in de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd bij Estland.