Nieuws Oktober 2018

Barça maakt gehakt van Real!

Vandaag stond de 238e Clasico op het programma. Deze editie was er weer een zonder Cristiano Ronaldo, vertrokken naar Juventus, en Messi (blessure). Bij Real kan het bij verlies zelfs de laatste keer zijn dat trainer Lopetegui op de bank zit. Madrid maakt een slechte periode door daarentegen doet Barça het zonder Messi goed, winst tegen Sevilla en Inter.

Vanaf het begin maakt Barça de dienst uit en dat betaalde zich in de elfde minuut uit in een prachtige aanval over links, een geweldige aanname van Jordi Alba die niet veel later Coutinho bediende en hij schiet de 1-0 binnen. Na een half uur scoorde Suarez uit een strafschop de 2-0. Hier ging een VAR moment aan vooraf. Suarez ging gretig naar de grond, de scheidsrechter wuifde een penalty weg. De VAR greep echter in.

De tweede helft was Real 25 minuten de baas, door een tactische omzetting van Lopetegui kregen de Madrilenen meer vat op de wedstrijd. De Koninklijke kwam weer in de wedstrijd door een doelpunt van Marcelo 2-1. Modric trof nog de paal waarna het weer de beurt was aan Luis Suarez. Nadat hij al twee keer dicht bij een doelpunt was, trof hij via een kopbal en een bekeken stiftje wel doel. De Chileen Arturo Vidal zorgde voor een manita 5-1!

Door de 5-1 winst neemt FC Barcelona de koppositie weer over van Atletico Madrid, Real zakt naar positie negen en gaat een roerende week tegemoet.

Opstelling FC Barcelona:
Ter stegen, S. Roberto, Pique, Lenglet, Jordi Alba, Rakitic, Busquets, Arthur ('84 Vidal), Rafinha ('69 Semedo), Suarez en Coutinho ('74 Dembélé).

Opstelling Real Madrid:
Courtois, Marcelo ('82 Mariano), Ramos, Varane ('46 Vasquez), Nacho, Kroos, Casemiro, Modric, Bale ('77 Asensio), Benzema en Isco.

Foto: www.fcbarcelona.com