Nieuws December 2021

Barça maakt online stemmen mogelijk

FC Barcelona zal voor het eerst in de geschiedenis van de club de leden de kans geven om online hun stem uit te brengen tijdens het referendum dat op 19 december plaats zal vinden, waarin de leden in staat zijn om groen licht te geven voor een financiële herstructurering. Normaliter moeten de leden (socio's) in levende lijve naar Barcelona komen om hun stem uit te brengen, bijvoorbeeld tijdens de presidentsverkiezingen. Omdat de coronacrisis nog altijd reizen bemoeilijkt heeft de club er echter voor gekozen om een online stemming te organiseren, waardoor opeens veel meer leden in staat zijn om hun stem te laten gelden. ''Het zal een grote uitdaging worden'', aldus voorzitter Laporta.

De leden mogen stemmen of ze akkoord gaan met een financiële herstructurering die bepaalt hoe Espai Barça eruit zal komen te zien. Espai Barça is de parapluterm voor de renovatie van Camp Nou en het omliggende gebied. Barça heeft het hyperambitieuze plan om het stadion compleet te renoveren en een ''hub'' te creëren die volledig modern is. Dit zou betekenen dat er meer dan 4 jaar lang werkzaamheden plaatsvinden in het stadion, waarbij Barça zelfs een jaar buitenshuis moet gaan spelen. Hiervoor wordt gekeken naar het Olympische Stadion, gelegen op de berg.

Foto: www.fcbarcelona.cat