Nieuws Maart 2021

Barça-museum heropent deuren

Het FC Barcelona-museum, de welbekende toeristische attractie naast Camp Nou, heeft op vrijdag 19 maart de deuren heropend. Door een versoepeling van de in Catalonië geldende coronamaatregelen kan het museum na lange tijd weer bezoekers ontvangen. Vooralsnog is het museum op vrijdag, zaterdag en zondag open en gedurende de weekdagen is er ruimte voor schoolbezoeken. Het museum was sinds 4 november door de club gesloten. Er zijn ook enkele nieuwe faciliteiten, zoals het betreden van het veld bij speciale tours. De inkomsten die de club genereert uit de museumtours zijn zeker in deze periode meer dan welkom, nu er nog altijd geen publiek aanwezig mag zijn bij de wedstrijden. Het leek er heel even op dat er een kleine hoeveelheid publiek toegelaten zou worden bij de Copa del Rey-finale, maar dit voorstel is door de Spaanse bond van tafel geveegd.

Foto: www.fcbarcelona.cat

Gerelateerd nieuws