Nieuws Januari 2015

Barça op reis

De selectie van Barcelona is afgereisd naar het noordwesten van Spanje voor de wedstrijd van zondagavond tegen Deportivo, die om zeven uur zal beginnen. De selectie is vandaag bekend gemaakt door Luis Enrique, en er zijn een paar spelers die niet in actie kunnen komen. Xavi is nog altijd niet fit genoeg, en de middenvelder lijkt thuis gelaten te worden voor de wedstrijd tegen Atlético. Hij traint al wel enkele dagen mee met het eerste elftal, maar is klaarblijkelijk nog niet wedstrijdfit. Het andere blessuregeval, Neymar, is wel weer aanwezig en voldoende hersteld van zijn enkelwond. Mathieu, die last heeft van zijn achillespees blijft, zoals al bekend was, ook achter in Barcelona. Verder is Vermaelen het enige langdurige blessuregeval, maar Enrique heeft twee andere spelers thuisgelaten die hij niet nodig heeft in het Riazor. Het betreft de Braziliaan Douglas en derde doelman Masip. De selectie is rond 10 uur aangekomen bij het stadion van Deportivo, voor de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft. Nu heeft Barcelona tegenover alle tegenstanders gespeeld, en weten ze hoe ze er halverwege het competitieseizoen voor staan. Ze kunnen maximaal eindigen op 44 punten, wat een score is die voor gemengde reacties zal zorgen.