Nieuws April 2015

Barça reist met volle selectie naar Parijs

Woensdagavond ontmoet FC Barcelona het Franse Paris-Saint Germain voor de derde keer dit seizoen. Ditmaal gaat het om de kwartfinale van de UEFA Champions League, terwijl de eerdere ontmoetingen in de groepsfase van de Champions League waren. Toen liep Barcelona in Parijs tegen de eerste nederlaag van dit voetbalseizoen aan door er met 3-2 de boot in  te gaan, maar uiteindelijk wist Barça zich alsnog te verzekeren van de groepswinst door in eigen stadion de Franse ploeg te verslaan. In de achtste finale versloegen PSG en Barça respectievelijk de Engelse ploegen Chelsea en Manchester City, en nu treffen de twee teams elkaar dus weer. Barcelona reist af naar Parijs met een nagenoeg fitte selectie.

Rechtsback Dani Alves ontbreekt bij de Catalanen door een schorsing en Thomas Vermaelen is ook nog niet fit genoeg om mee te reizen naar Parijs, al bevindt zijn herstel zich al wel in de laatste fase en zal hij de komende tijd naar verwachting zijn rentree maken. Om de selectie alsnog compleet te maken heeft Enrique ervoor gekozen om Munir el Haddadi van het tweede elftal op te roepen om mee te reizen richting Parijs. Dinsdagochtend reist de ploeg van Luis Enrique naar Parijs, en daar zal de doelman die vaak in de Champions League mag opdraven, Marc-André Ter Stegen de pers te woord staan. Een training in het Parc des Princes moet de ploeg helemaal voorbereiden op het treffen van dinsdag.

Barça is 1 van de 3 Spaanse ploegen die in de kwartfinales zit, en op dinsdagavond treffen de Madrileense rivalen Real en Atlético elkaar al. De meest recente ontmoetingen tussen de stadgenoten vielen vaak uit in het voordeel van Atletí, al kent Real Madrid logischerwijs alsnog de favorietenrol. Linksback Adriano zei uit te kijken naar die wedstrijd, maar nog meer naar het treffen tussen PSG en Barça. Hij denkt dat de ploeg van Laurent Blanc met meer intensiteit zal gaan spelen als in de eerdere ontmoetingen, en dat Barcelona ''zo min mogelijk fouten moet maken''. Bij PSG ontbreekt de absolute superster Zlatan door een schorsing, en dit is goed nieuws voor de Catalanen.

Denken jullie dat Barcelona zal winnen in Frankrijk of zullen ze er voor de tweede maal onderuit gaan?