Nieuws Juni 2017

Barca richt pijlen op Bellerin

De kans is aanwezig dat Héctor Bellerin terugkeert bij Barcelona. Volgens de Catalaanse radiozender RAC1 heeft de rechterverdediger van Arsenal een persoonlijk akkoord met de topclub over een meerjarig contract. Het is nu aan de clubs om tot een vergelijk over een transfersom te komen.

Arsenal staat niet welwillend tegenover het vertrek van de 22-jarige Bellerín, daar de Spanjaard in november 2016 nog een nieuw contract ondertekende.De rechtsback gaf eerder deze week toe dat hij gevleid was door de interesse van Barcelona en noemde Ernesto Valverde 'een geweldige trainer' voor los Azulgrana. Bellerin maakte op zestienjarige leeftijd de overstap van Barcelona naar Arsenal en speelde tot dusver 114 officiële duels.

Bellerín wordt door Barcelona gezien als de droomkandidaat voor de rechtsbackpositie, een plek die sinds het vertrek van Daniel Alves naar Juventus niet goed is ingevuld. Luis Enrique opteerde voor Sergi Roberto als noodverband, daar hij minder vertrouwen in Aleix Vidal had. De vorig seizoen aan Sporting Gijón verhuurde Douglas lijkt in de zomer uit het Camp Nou te vertrekken.