Nieuws Oktober 2015

Barça richt vizier weer op La Liga

Dit weekend richt FC Barcelona weer de aandacht op de Spaanse competitie na de internationale onderbreking met het bezoek van Rayo Vallecano op zaterdag (20.30 uur).

Luis Enrique kan geen beroep doen op aanvoerder Andrés Iniesta en Lionel Messi, en ook Thomas Vermaelen en Rafinha staan nog aan de kant. Adriano Correia is wel weer fit verklaard.
Trainer Paco Jémez van Rayo moet het doen zonder Antonio Amaya, Cissé en Pablo Hernández, maar neemt wel voormalige Barça-speler Roberto Trashorras en nieuwe aanwinsten Javi Guerra en Patrick Ebert mee naar de Catalaanse hoofdstad.

Het doel voor Barça is de winnende vorm terug te vinden na de tweede nederlaag in La Liga tegen Sevilla, de laatste wedstrijd voor de internationale onderbreking. De blaugranas bezetten momenteel de vierde plek op basis van doelpunten, slechts één punt achter koploper Villarreal, en een overwinning is dan ook van belang. Tot dusver heeft Barça in eigen huis nog geen punten laten liggen en zal ervoor strijden die reeks intact te houden.

Rayo kent een moeizame start in de competitie. Momenteel staan ze op de vijftiende plek, slechts één punt boven de degradatiezone. De laatste twee competitiewedstrijden gingen verloren (tegen Sevilla en Real Betis) en de bezoekende ploeg zal dan ook streven naar de volle winst.
De geschiedenis staat niet helemaal aan hun kant. Sinds Rayo promoveerde naar de Primera División in 2011 hebben ze alle vier de competitiewedstrijden in Camp Nou verloren. Negentien keer incasseerden ze een blaugrana doelpunt, terwijl ze slechts tweemaal wisten te scoren. In het treffen van vorig seizoen ging Rayo met 6-1 ten onder na een hattrick van Messi, twee doelpunten van Luis Suárez en een goal van Gerard Piqué. De enige keer dat Rayo wist te winnen in Camp Nou was jaren ervoor, in het 1999/2000 seizoen, toen ze met een 2-0 zege huiswaarts keerden.

De voltallige Barça-selectie: Ter Stegen, Bravo, Douglas, Piqué, Rakitić, Busquets, Dani Alves, Suárez, Neymar, Mascherano, Bartra, Munir, Jordi Alba, Sandro, Sergi Roberto, Adriano, Mathieu en Gumbau (Barça B).

Kun je de wedstrijd niet zelf kijken? Volg dan ons live verslag op Twitter!