Nieuws Juni 2022

Barça ruziet met AS Roma

FC Barcelona heeft een conflict met de Italiaanse club AS Roma, het team dat oorspronkelijk de tegenstander zou zijn voor de Joan Gamper-trofee. Jaarlijks speelt Barcelona een vriendschappelijke wedstrijd in Camp Nou als seizoensinleiding en na een treffen met Juventus vorig jaar stond dit seizoen een duel tegen Roma op het programma. Plots heeft Roma echter besloten om de wedstrijd af te zeggen. Barça is woest over de gang van zaken en stelt dat Roma zonder enige toelichting heeft besloten zich terug te trekken uit het contract. De club denkt na over juridische vervolgstappen. Het duel, dat oorspronkelijk op 6 augustus zou plaatsvinden, zou naast de mannenteams ook de vrouwenteams in actie laten komen. Barça is druk op zoek naar een nieuwe tegenstander, Roma, de winnaar van de Conference League en getraind door José Mourinho, gaf aan dat de wedstrijd is afgezegd om ''de beste voorbereiding voor Roma te garanderen.'' Of de ruzie nog een staartje krijgt, blijft afwachten.

Foto: www.fcbarcelona.cat