Nieuws Oktober 2022

Barça staat koppositie af

Na de midweekse wedstrijd in de Champions League wachten de Catalanen een volgende kraker. En wel El Clasico in Madrid! Kan Barcelona de koppositie verstevigen?

Met Lunin in de goal voor de geblesserde Courtois gaat Real de aanval op de koppositie inzetten. In het Bernabeu blijkt dat de Catalanen niet echt een vuist kunnen maken. Veel de bal maar komen niet door de hechte verdediging van de Madrilenen heen. Kroos is de architect op weg naar het eerste doelpunt in de wedstrijd. Er wordt een overtreding gemaakt op de Duitser maar die krijgt op bijzondere wijze de bal bij Vinicius die faalt voor Ter Stegen waarna Benzemade rebound benut. Barça is veelvuldig in de aanval maar zowel de Jong als Lewandowski krijgen de bal niet achter de doellijn.Tegen het einde van de eerste helft wordt het nog erger voor Barcelona. Valverde rondt een counter prima af.

De tweede helft is een kopie van de eerste. Barça is onmachtig. Real scoort wederom maar de goal wordt vanwege buitenspel afgekeurd. Terwijl Xavi de nodige frisse krachten in het team brengt gaat het een stuk beter lopen bij de Catalanen. Het tempo gaat omhoog en er worden kansen gecreeerd. Een van die kansen gaat er in via Ferran Torres na een prima aanval. Assist is van Ansu Fati. De spanning is weer terug in de wedstrijd. Toch zal Barcelona een derde goal tegen krijgen. Na interventie van de VAR krijgt Real Madrid een strafschop toegekend. Deze wordt door Rodrygo binnen geschoten waarmee de eindstand op 3-1 komt. Genoeg werk aan de winkel voor Xavi en consorten.

Foto: www.fcbarcelona.com

Opstelling Real Madrid: Lunin, Carvajal '88 (Rudiger), Militao, Alaba, Mendy, Kroos, Tchouameni, Modric '78 (Camavinga), Valverde, Benzema '88 (Asensio), Vinicius '85 (Rodrygo)

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Sergi Roberto, Kounde, Eric Garcia, Balde '60 (Alba), de Jong, Sergio Busquets '60 (Gavi), Pedri '83 (Kessie), Raphinha '60 (Ferran Torres), Lewandowski, Dembele '73 (Fati)