Nieuws Januari 2015

Barça tourt VS en Mexico in zomer 2015

Geen geluk voor de Nederlandse en Vlaamse Barça-fans: in de zomer van dit jaar zal FC Barcelona op tour gaan door de Verenigde Staten en Mexico. Hoewel de data nog niet bevestigd zijn, maakte de Club deze week officieel bekend dat de blaugranas voor de vierde keer in tien jaar op Amerikaanse bodem zullen voetballen, vier jaar na de laatste seizoensvoorbereiding in die regio.
Voorheen bracht Barça een bezoek aan de VS in 2003, met stopts in Boston, Washington, Philadelphia, en in 2006 bezochten ze zowel de VS als Mexico met bezoeken aan Monterrey, Los Angeles, Houston en New York. In 2009 werden Los Angeles, Seattle en San Francisco aangedaan, en twee jaar later Washington, Miami en Dallas.

2012 verwelkomde een seizoensvoorbereiding op het Europese continent, terwijl 2013 de blaugranas naar het verre Azië bracht. Met Luis Enrique aangesteld als nieuwe coach ging Barça afgelopen zomer op trainingskamp in Birmingham in het Verenigd Koninkrijk voor er drie vriendschappelijke wedstrijden werden gespeeld in respectievelijk Nice (Frankrijk), Geneva (Zwitserland) en Helsinki (Finland).