Nieuws Januari 2009

Barça uit op revanche

Waar Barça fier bovenaan de ranglijst staat met een record aantal punten van 50 na 19 duels, vergeten we bijna de dramatische competitiestart. De slechtste start in jaren. In het openingsduel werd er gefaald, uit tegen Numancia (1-0). Aan het begin van de tweede competitiehelft staan de twee weer tegen over elkaar. Zaterdag om 22.00u zal Barça moeten laten zien in welke vorm ze verkeren. Als je terugkijkt naar het wedstrijdverslag was dat toen compleet het tegenovergestelde: ‘Een bijzonder flets spelend Barcelona, dat in een traag tempo speelde, wist geen opening te vinden in de defensie van Numancia’. De blaugranas zijn dus uit op revanche. Tegen Espanyol stelde Guardiola nog een zogezegd b-team op. Tegen Numancia kunnen Henry, Eto’o en Messi weer werken aan hun doelpuntensaldo.

Wedstrijdselectie: Valdés, Alves, Puyol, Piqué, Abidal. Xavi, Touré Yaya, Keita, Messi, Eto’o, Henry, Gudjohnsen, Iniesta, Busquets, Cáceres, Jorquera, Bojan, Hleb, Sylvinho, Pinto.