Nieuws Augustus 2018

Barça verliest opnieuw.

SANTA CLARA, Californië - FC Barcelona domineerde de wedstrijd van zaterdag in Levi's Stadium tegen AC Milan, maar een doelpunt van André Silva in de 93e minuut stond de Italianen toe om Barça naar huis te sturen met een 1-0 verlies voor 51.391 fans op een mooie middag in Noord-Californië.

De nederlaag is Barça's tweede op rij in de International Champions Cup na het verlies van dinsdag tegen AS Roma in het AT & T Stadium in Dallas, Texas. Barça maakt zo het voorseizoen af met een overwinning en twee nederlagen. Barça opende de Amerikaanse Tour door Tottenham te verslaan met strafschoppen in de Rose Bowl op 29 juli.

Het team vloog zaterdagavond terug naar Barcelona en zal naar verwachting laat in de avond in de Catalaanse hoofdstad landen, lokale tijd.

De wedstrijd van zaterdag in de San Francisco Bay Area was Barça's vierde stop tijdens de zomertour, na een verblijf in Portland, Los Angeles en Dallas.

Manager Ernesto Valverde koos ervoor om de eerste drie nieuwe aankopen van het team voor de tweede opeenvolgende wedstrijd op rij te laten starten, terwijl hij Paco Alcácer ook invoegde in de basiself, waardoor de spits zijn voorseizoen-debuut maakte. Doelman Marc-André ter Stegen, die de eerste twee wedstrijden van het team miste voordat hij zich zondagavond bij de ploeg in Dallas aansloot, maakte ook zijn pre-seizoensdebuut, hij verving Jasper Cillessen aan het begin van de tweede helft.

Ondanks het verlies domineerde Barça bijna het hele duel , maar kon het niet op het scorebord laten zien.

In de eerste helft hadden twee van de nieuwelingen - Arthur Melo en Malcom Silva - grote kansen maar konden ze niet omzetten in doelpunten. Arthur had een in de 36e minuut een fantastisch schot in de benen maar de doelman van Milan redde bekwaam en Malcom raakte het houtwerk in de 42e minuut.

Milaan had in de eerste helft geen enkel schot op doel, terwijl Barça er vier kreeg.

Riqui Puig had Barça's beste kans van de wedstrijd in de 90e minuut en had Barça de overwinning kunnen schenken, maar zijn korteafstandspoging op een voorzet van Nélson Semedo ging net naast de paal.

Niettemin sloeg André Silva, in de laatste seconden van de wedstrijd toe en verschalkte Ter Stegen van dichtbij. Een paar seconden later klonk het laatste fluitsignaal.

Foto: www.fcbarcelona.com