Nieuws Augustus 2022

Barça vrouwen winnen Joan Gamper Trofeo

Met een klinkende 6-0 tegen Montpellier haalden onze vrouwen de 1e prijs van het seizoen binnen: de Trofeo Joan Gamper. Uitblinker was de middenvelder uit Mallorca: Patri Guijarro. Uitverkoren tot speelster van de wedstrijd. 2 van de 6 doelpunten kwamen van haar schoen.

En niet zomaar doelpunten; ze waren allebei prachtig. In het schitterende Estadi Johan Cruijff scoorde zij de 2e en 3e goal. Montpellier had het nakijken. Toch ook geen misselijke tegenstander. Maar na de 3-0 was het wel gelopen. Keeper Salvador had 6 keer het nakijken.

Met Patri aan de bal was er bijna altijd succes op garantie. Zo stelde ze haar teamgenoten in staat ook een graantje mee te pikken. Met name haar assist bij het 6e doelpunt was van grote schoonheid. Penalty! Hattrick? Helaas niet.

Het bleef bij 6-0. Commentaar na de wedstrijd: het publiek heeft zich vermaakt en daar gaat het allemaal om.

Patri werd de tweede vrouw van de wedstrijd. Jennifer Hermoso ging haar voor in 2021-2022 in een wedstrijd tegen Juventus. Al met al een goeie oefenpot en veel vertrouwen in La Liga en de Champions League.

Visca Barça femini!!

Foto: fcbarcelona.com