Nieuws Maart 2016

Barça vs. Arsenal: wist je dat...?

Woensdag 16 maart, om 20.45 uur, is FC Barcelona gastheer voor de return van de achtste finales Champions League. In Camp Nou komt Arsenal op bezoek met als doel de 2-0 zege van Barça in de heenwedstrijd om te vormen tot een Engels ticket naar de kwartfinales. Het team van Luis Enrique verkeert in topvorm, maar kent de gevaren van deze bekwame opponent.

Om alvast in de stemming te komen hierbij een aantal wist-je-datjes!

• Barça en Arsenal hebben elkaar acht andere keren in de Champions League getroffen, waarin de Catalanen vijf zeges en slechts één nederlaag hebben geboekt. De andere twee keer werd er gelijkgespeeld.

• Als speler scoorde Luis Enriquein elk van de twee groepswedstrijden tussen de twee ploegen in het seizoen 1999/2000; eerst in Camp Nou, daarna in Wembley.

• De laatste keer dat Arsenal in een uitwedstrijd de overwinning pakte tegen een team uit La Liga was tien jaar geleden, toen ze Real Madrid met 1-0 versloegen dankzij een doelpunt van Thierry Henry.

• Indien Barça zich weet te plaatsen voor de kwartfinales, dan zal het de derde keer zijn dat ze Arsenal uit de Europese competitie gestoten hebben, na dat in 2010 en 2011 ook klaargespeeld te hebben.

• Plaatsing zou tevens betekenen dat Barça voor de negende keer op rij de kwartfinales van de Champions League heeft gehaald.

• Ook kan Barça haar tiende thuisoverwinning op rij boeken in de Champions League. in de laatste 36 Europese wedstrijden in Camp Nou won Barça 29 keer en verloren ze slechts één keer.