Nieuws Maart 2015

Barça wacht week vol uitdagingen

FC Barcelona kent deze week twee grote testen die waarschijnlijk veel invloed zullen hebben op het verloop van dit seizoen. Zondag komt Real Madrid op bezoek in Camp Nou, en zal Barcelona gaan proberen de huidige voorsprong van 1 punt op de achtervolger te vergroten naar vier punten, maar eerst wacht woensdag de moeilijke thuiswedstrijd voor de Champions League tegen Manchester City. Op bezoek bij Manchester City speelde Barcelona een fabuleuze eerste helft en kwam het op voorsprong door twee doelpunten van Suárez, maar in de tweede helft moest Barcelona alsnog een tegentreffer incasseren. Hierdoor is de uitgangspositie voor de return van woensdag weliswaar gunstig, maar is er nog niets zeker. Veel tijd is er dus niet om na te genieten van de ontmoeting met Eibar die met 0-2 gewonnen werd.

Barça zal zondag alles op alles moeten zetten om de aanval van Madrid af te slaan, want de ploeg vecht voor misschien wel de laatste kansen in de competitie. De slechte vorm van Real heeft ervoor gezorgd dat ze hun voorsprong zijn kwijtgeraakt, en een zege in het Camp Nou lijkt nodig om het uitbreken van een grote crisis te voorkomen. Manchester City steekt ook niet in geweldige vorm, en dus lijkt Barcelona bij beide duels de favoriet te zijn. Zondag trainde de ploeg alweer, om optimaal voorbereid te zijn voor het treffen met de Engelsen. Rechtsback Martín Montoya trainde nog alleen, vanwege een kaakblessure die hij had opgelopen in de wedstrijd tegen Eibar. Voor de rest zijn alleen de langdurig geblesseerde Vermaelen en Douglas afwezig, en dus kan Barcelona met een nagenoeg fitte selectie toewerken naar de twee thuiswedstrijden die deze week wachten.

Het is de afgelopen jaren vaak het geval geweest dat Barcelona in een enkele week het seizoen verspeelde door op alle fronten uitgeschakeld te worden, maar de spelers hebben het vertrouwen dat ditmaal zo'n scenario niet zal voorkomen. Coach Enrique toonde ook zijn zelfvertrouwen: ''We verkeren in perfecte vorm. Hoewel we komende week niet als onze belangrijkste zien, wordt het wel een hele mooie. We zullen zien wat de week ons oplevert.'' We vieren aankomende zondag de Clásico ook met de fanclub, en kijk voor meer informatie onder het kopje 'Penyabijeenkomst'!

Wat denken jullie dat deze week zal brengen voor Barça?  Veel successen, of een teleurstelling?
Laat het weten in de reacties!