Nieuws September 2008

Barça weer bijna compleet

De voorbereiding op de eerste thuiswedstrijd van het seizoen (zaterdag 20.00 uur), verloopt voorspoedig. Gister had Pep Guardiola de beschikking over een groep van 19spelers.

Alle internationals keerden terug in Barcelona, op drie na. En niet de minsten. De Uruguaan Martín Cáceres, de Mexicaan Rafa Márquez en de Argentijn Lionel Messi keerden nog niet terug van hun interlandverplichtingen in Zuid-Amerika. Verder viel op dat de beloftevolle Sergio Busquets met de groep meetrainde.

Voor vandaag heeft Guardiola een dubbele sessie in de planning. Zowel om 10.30 uur als 18.30 uur zal er een training plaatsvinden. Dit alles om goed voorbereid te zijn op de zware thuiswedstrijd tegen Racing Santander, waarin de blaugranas de stroeve start van het seizoen een positieve draai willen geven. Het lijkt er dus op dat Guardiola niets aan het toeval wil overlaten.