Nieuws Mei 2009

Barca wil duels vermijden

Pep Guardiola heeft op de laatste persconferentie verklaard klaar te zijn voor de wedstrijd.
Hij is niet van plan af te wijken van de normale strijdwijze en zal dus wederom voor de aanval kiezen. Zowel Barcelona als Chelsea moeten een doelpunt scoren om verder te gaan naar de finale, dus moet er worden aangevallen.
Guardiola verklaarde verder geen prolemen te hebben met de tactische keuzes van Chelsea. Hun keuze pakte goed uit, dus is het gerechtvaardigd. Maar misschien werkt het deze keer toch anders.
Wat Barcelona wel moet voorkomen is om de fysieke strijd aan te gaan. Daarin zijn de Engelsen beter en dan spelen we ze in de kaart.

Pas op het allerlaatste moment wordt beslist of Thierry Henry aan de aftrap verschijnt. Zo niet, dan zal Iniesta opschuiven naar zijn plek in de voorhoede.

Vanavond om 20.45 uur is de aftrap en rond 23.00 uur is bekend of Barcelona nog een topwedstrijd zal spelen op woensdag 27 mei in Rome.