Nieuws Oktober 2021

Barça(v) – Arsenal(v):4-1

Een veel belovende start voor de vrouwen van FC Barcelona in de Champions League. In het Estadi Johan Cruijff werd het maar liefst een 4-1 overwinning op de vrouwen van Arsenal (dat zeker niet 1 van de minste ploegen in Europa is). De vrouwen van Barça wonnen vorig seizoen de Champions League en gaan er nu alles aan doen om dit te herhalen.

Alexia, Panos, Paredes en Hermoso ontvingen vooraf aan de wedstrijd hun welverdiende UEFA prijzen voor hun prestaties op het voetbalveld. De vrouwen van Barça gingen fel van start. Dit leidde tot kansen van Graham, Oshoala en Torrejón. De eerste goal kon niet uitblijven. In de 31e minuut scoorde (na een rebound) Mariona de 1-0.

Net voor de rust liep de score op naar 2-0. Het voorbereidende werk was van Oshoala; de goal kwam van de voet van Alexia. In de 48e minuut was het weer raak: 3-0 door een doelpunt van Oshoala. Deze keer gaf ze niet de assist maar scoorde ze zelf. Arsenal werd daarna de bovenliggende partij. Ze creëerden enkele kansen en in de 74e minuut was het raak voor de Londenaren: doelpunt van Maanun: 3-1.

De wedstrijd was echter nog niet voorbij. Lieke Martens (die op de bank begon) scoorde, na een mooie aanval, de 4-1 voor FC Barcelona. Het had ook nog 5-1 kunnen zijn maar Alexia miste een penalty in blessuretijd (goede save van Arsenal keeper Zinsberger). Bij Arsenal speelde Miedema maar zij werd na de rust gewisseld en had geen gelukkige avond.

Een mooie start voor de vrouwen van Barca! Op weg naar weer een Champions League?

Poule indeling groep C: FC Barcelona, Hoffenheim, Arsenal en Koege (Denemarken). Visca Barça!!

Opstelling: Panos, Marta, Paredes, Mapi León, Crnogorçeviç (“76 Rolfö), Aitana, Patri, Alexia, Graham, Oshoala (“71 Martens), Mariona (“83 Bruna).

Foto: fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws