Nieuws November 2019

Barcelona - Slavia Praag 0-0

Vanavond is het weer Champions Leaugue avond. De Catalanen treden thuis in Camp Nou aan tegen Slavia Praag. Op papier zou het een makkie moeten zijn maar de heenwedstrijdin Praag doet anders vermoeden.

1e Helft

De wedstrijd gaat in een veel te laag tempo. De Tsjechen komen goed voor de dag en maken het Barcelona zeer moeilijk. Het is soms billenknijpen voor de Catalanen. Barça creeert spaarzame mogelijkheden. Doelman Kolar is soms een sta in de weg. Doordat er verder weinig te beleven valt eindigt de 1e helft in 0-0.

2e Helft

Daar waar ze in de eerste helft geeindigd zijn gaan de elf van Barcelona verder. Weinig tempo, creativiteit en overtuiging. De Tsjechen lijken zich makkelijk staande te houden in Camp Nou. Ze komen er soms met goed spel gevaarlijk uit. Daarentegen stelt Barça er weinig tegenover. Messi wordt voor de keeper gezet door Ansu Fati , zijn voorzet met buitenkant rechts is niet besteed aan de Argentijn. Keeper Bolat pareert de poging van Messi. Slavia Praag stunt met 0-0 in Barcelona.

Opstelling FC Barcelona

Ter Stegen, Semedo, Pique, Lenglet, Jordi Alba '46 (Roberto), de Jong, Busquets '68 (Rakitic), Vidal, Messi, Griezmann en Dembele '65 (Fati)

Opstelling Slavia Praag

Kolar, Boril, Frydrych, Kudela, Coufal, Traore '67 (Tecl), Soucek, Sevcik, Stanciu '63 (Husbauer), Masopust en Olayinka