Nieuws April 2014

Bartra in gesprek met Barça TV

Marc Bartra is er nog steeds van overtuigd dat FC Barcelona het Spaanse kampioenschap kan winnen. “Deze zege betekent dat we nog steeds hoop hebben,” vertelt de lange verdediger tegen het programma ‘El Marcador’ op Barça TV, vlak na de 2-1 overwinning op Athletic de Bilbao. “Ik ben blij en trots op mijn collega’s. Het was vanuit onze situatie niet gemakkelijk om die wedstrijd om te doen keren.”

Over de reactie op het achter komen met 0-1 tegen de Basken, zegt Bartra: “Ik ben altijd heel positief. Hoewel Aduriz scoorde, bleef ik denken dat we terug zouden komen. Wij zijn Barça. We gingen er volledig voor en streden met alle begeerte die we nog steeds hebben voor het winnen van de competitie.”
Tot Pedro scoorde, ging er een hele schare aan kansen verloren. “Het was alsof de bal er niet in wilde gaan,” blikt Bartra terug. Maar desondanks is de jonge verdediger blij dat zijn team nog steeds meedoet in de strijd van de laatste wedstrijden van deze campagne.

Bartra maakt ook een opmerking op de winnende goal die Gareth Bale scoorde in de bekerfinale van de Copa del Rey. “Nu terugkijkend had ik veel harder op hem in moeten komen. Maar toen speelde mijn hamstring op.”

Op persoonlijk level vindt Bartra dat hij zich erg goed ontwikkeld heeft dit seizoen. “Met alle advies van mijn coach, mijn teamgenoten en Puyol heb ik veel geleerd. Ik ben dankbaar voor alles wat tot dusver is gebeurd en hoop dat ik hier nog vele jaren mag blijven.”