Nieuws Juni 2020

Belangrijke week voor FC Barcelona

Met 2 wedstrijden voor de boeg wordt het een belangrijke week voor Barça. Door de winst van Madrid bij Real Sociedad staan beide kemphanen samen bovenaan. Mocht dit zo blijven dan Is Madrid kampioen omdat het onderlinge resultaat telt. De eerste hindernis voor Barça is vanavond in de thuiswedstrijd tegen Athletic Club de Bilbao. Aanvang 22.00 uur.

Helaas zal Frenkie de Jong daar niet bij zijn. Hij heeft een blessure aan de kuit opgelopen. Athletic Club bezet op dit moment de 9e plaats in de ranglijst. Een lastige tegenstander die serieus bestreden moet worden. En het loopt niet echt bij de Catalanen. Het is van groot belang deze week 6 punten te pakken.

2e wedstrijd deze week is op zaterdag de uitwedstrijd bij Celta de Vigo. Aanvang 17.00 uur. Celta staat in de ranglijst op plaats 16. Ze zullen zeker niet de punten cadeau geven aan FC Barcelona. Dus dat wil zeggen vanaf het fluitsignaal er voor zorgen dat de wedstrijd onder controle komt. In de laatste wedstrijd won Celta met maar liefst 6-0 van Alaves. Doelpuntenmakers: Rafina (ex FC Barcelona), Murilo, Aspas, Nolito en Mina. Resultaat: 1 nederlaag in de laatste zeven duels! Een ploeg om zeker rekening mee te houden.

Tussen de wedstrijden door wordt er natuurlijk getraind. Het is niet te hopen dat er nog meer blessures zullen vallen.

Foto:fcbarcelona.com