Nieuws September 2022

Bellerin is weer 'thuis'.

Verdediger beëindigt zijn contract met Arsenal en keert terug naar de club die hij op 16-jarige leeftijd verliet

FC Barcelona en Héctor Bellerín hebben overeenstemming bereikt over het contracteren van de speler, nadat de verdediger zijn contract bij Arsenal heeft opgezegd.

De speler tekent een contract tot en met 30 juni 2023 en de afkoopclausule is vastgesteld op 50 miljoen euro.

FC Barcelona maakt binnenkort de details bekend van de officiële presentatie van Bellerín.

Hij zal dus het Blaugrana weer aantrekken na een afwezigheid van 11 jaar - Bellerin vertrok in 2011 vanuit La Masia naar Noord-Londen.

Made in la Masia

De Barça school was de eerste ervaring van Bellerín bij Barça, hij was slechts zes jaar oud. In 2003 trad hij toe tot het opleidingscentrum en de getalenteerde speler maakte vorderingen van de Onder-10 naar de Onder-16 voordat hij aan een nieuw hoofdstuk begon in Engeland.

Hij speelde zowel rechts als links als vleugelverdediger tijdens zijn laatste seizoen bij Onder-16, gecoacht door García Pimienta en met namen als Grimaldo, Keita Balde, Samper en Sandro.

Op 16-jarige leeftijd trad hij in 2013 in dienst bij Arsenal in Londen nadat hij voor de jeugdteams van Barca had gespeeld. Zijn lange carrière in het Emirates Stadium-stadion werd in het seizoen 2013/14 slechts kort onderbroken door een uitleenperiode van iets meer dan vier maanden bij Watford.

Hij was nog maar 19 jaar oud en in het seizoen 2014/15 begon hij voor het eerst in het eerste elftal van Arsenal te spelen en het volgende seizoen werd hij de vaste vleugelverdediger. Hij won zijn eerste trofeeën met de Londense club - vier FA Cups en vier Community Shields.

Hij voegde een Copa del Rey toe aan zijn persoonlijke prijzenkast toen hij in het seizoen 2021/22 voor Betis speelde, waardoor hij de rechtsbackpositie eigen maakte in het team dat werd gecoacht door Pellegrini na zeven seizoenen in het eerste team van de "Gunners" te hebben doorgebracht.

Een ervaren vleugelverdediger

Bellerín heeft nog steeds de eigenschappen die hij bij La Masia heeft opgedaan, naast zijn ervaring door in de Premier League te spelen. Hij is goed in combineren en dribbelen, met zijn acceleratie en snelheid bezit hij nog meer sterke punten. De aanvallende vaardigheden van de vleugelverdediger zorgen ervoor dat hij altijd betrokken is bij vele aanvallen.

Foto: www.fcbarcelona.com