Nieuws November 2013

Betis vs. Barça, laatste test voor de onderbreking

Zondagavond (21.00 uur) speelt FC Barcelona in het Benito Villamarín, een stadion waar de ploeg het altijd lastig heeft gevonden om een goed resultaat te boeken. Daarbij neemt Barça het tegen Real Betis op zonder Gerard Piqué en Sergio Busquets. De Spaanse verdediger blijft in Barcelona uit voorzorg, terwijl Busquets rust krijgt.
Hun afwezigheid zal een altijd al lastige wedstrijd alleen nog maar moeilijker maken. Maar ondanks dit nieuwe roulatiesysteem van Gerardo Martino geniet Barça nog altijd een ongeslagen status en de blaugranas hopen om dit zo te houden voor de internationale onderbreking.

Tata Martino houdt er niet van om voor wedstrijden veel informatie prijs te geven, maar desondanks liet hij in zijn persconferentie doorschemeren dat het waarschijnlijk is dat Alex Song in de basis zal beginngen. De Kameroener zou een logische vervanger voor Busquets zijn.
Ook in het hart van de verdediging zullen er veranderingen doorgevoerd moeten worden. Carles Puyol en Marc Bartra lijken waarschijnlijk om gekozen te worden, maar ook Javier Mascherano zou een goede optie zijn op die positie.

In de afgelopen elf keer dat Barça het Villamarín bezocht, wisten ze slechts twee keer de drie punten mee naar huis te nemen, in 2005/06 (4-1 zege) en vorig seizoen (2-1). Tot dusver heeft Betis het dit seizoen niet gemakkelijk. Daarbij worstelen ze met de afwezigheid van hun geblesseerde keeper Guillermo Sara, en van de andere geblesseerde spelers Perquis, Juanfran Moreno, Lorenzo Reyes en Rubén Castro. Ook Chica moeten ze missen, wegens een schorsing.