Nieuws September 2021

Big day voor Alejandro Balde

De tiener, vleugelverdediger, kijkt terug op zijn eerste officiële optreden voor FC Barcelona, in de Champions League tegen Bayern München.

Op de avond van 14 september kwam Alex Baldes droom om zijn officiële debuut voor FC Barcelona te maken eindelijk uit. Het resultaat mocht dan niet zijn zoals hij wilde, desalniettemin was het een heel bijzondere ervaring voor de 18-jarige om in Camp Nou te spelen, waar hij Jordi Alba het laatste kwartier verving.

"Het debuut was een droom die uitkwam, ondanks het resultaat", zei hij na afloop. "Ik heb lang en hard gewerkt sinds ik bij deze club kwam en ik ben erg blij."

"Ik had niet verwacht dat ik in het veld zou komen. Maar toen Jordi vroeg om een wissel, kreeg ik 30 seconden om op te warmen en toen was ik aan de beurt. Er gingen zoveel dingen door mijn hoofd, maar ik was er echt klaar voor."

"Vanaf nu hoop ik meer speeltijd te krijgen en ervaring op te doen, met de jongens te blijven trainen en van de besten te leren."

Blaugrana sinds zijn 8e

Alejandro Balde, 17 jaar geleden geboren in Barcelona, kwam op achtjarige leeftijd bij Barça in dienst vanuit de jeugd van Espanyol. Hij maakte deel uit van de generatie van 2003, maar speelde altijd boven zijn leeftijdsgroepen en won de competitie met teams op alle niveaus.

Vorig seizoen speelde hij, ondanks dat hij voor Onder-18 uitkwam, als linksback voor Barça B en speelde hij in 16 wedstrijden toen het team promotie won naar Primera RFEF. Zijn goede prestaties hebben hem verschillende kansen opgeleverd om met het eerste team te trainen en tijdens het voorseizoen mocht hij eindelijk voor hen spelen in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Gimnàstic Tarragona in het Estadi Johan Cruijff.

Foto: www.fcbarcelona.com