Nieuws Mei 2015

Blaugrana naar de finale

De spelers van FC Barcelona zullen in de blaugrana kleuren van de club op 6 juni a.s. het veld van het Olympiastadion in Berlijn betreden. Tegenstander Juventus draagt tevens het zwart-witte thuistenue in de finale van de Champions League.

Sinds de start van de UEFA Champions League in het seizoen 1992/93, voorheen stond het toernooi bekend als Europacup I, hebben de spelers van FC Barcelona in finales altijd het thuistenue gedragen. Het bracht de Catalanen geluk in de finale in het Wembley stadion in 2011, in Rome in 2009 en in Paris in 2006. In de verloren finales van 1994 (Athene) en 1961 (Bern) speelde Barça ook in het Blaugrana. Bij het behalen van de Europacup I in het laatste seizoen van het toernooi in die vorm, behaalde Barça in het oude Wembley stadion de overwinning in een oranje uittenue. Oranje international Ronald Koeman scoorde het enige doelpunt in de verlenging.

De wedstrijdselectie en technische staf vertrekken op 5 juni met het vliegtuig naar Berlijn. Ze landden in de Duitse hoofdstad rond 13:00 uur, ongeveer een uur later nadat het vliegtuig van de tegenstander op Berlin Tegel airport is geland vanuit Italië. Diezelfde dag staat er een trainingssessie gepland om 17:45 uur voor Juventus en 19:45 uur voor FC Barcelona. Bij de pre-match persconferentie om 18:45 uur zullen coach Luis Enrique en twee spelers aanschuiven. De pre-match persconferentie van Juventus start om 16:45 uur.