Nieuws September 2015

Bravo kan eigen record verbreken

Sinds Claudio Bravo zich in de zomer van 2014 bij FC Barcelona voegde, heeft hij meer dan uitstekend bewezen een lastige keeper te zijn om te passeren in La Liga. Gedurende het vorige seizoen incasseerde de Chileense doelman slechts negentien doelpunten in 37 competitiewedstrijden, een prachtig resultaat dat hem de Zamora Trofee opleverde. Bravo behield 23 keer de nul, waarmee hij het gezamenlijke record van Víctor Valdés en Andoni Zubizarreta – die dat beiden twintig keer lukte – ruimschoots verbrak.

Aan het begin van het seizoen 2014/15 lukte het de 32-jarige Bravo zijn doel 754 minuten lang schoon te houden, een nieuw record! De Chileen is nog altijd gretig voor meer en in de eerste twee openingswedstrijden in de Spaanse competitie van het huidige, nieuwe seizoen heeft hij eveneens geen doelpunt doorgelaten. Het laatste tegendoelpunt dat hij incasseerde, viel op 11 april dit jaar tegen Sevilla, en sindsdien is hij acht wedstrijden ongeslagen gebleven.

Daardoor heeft Bravo nu de kans om zijn eigen record te verbreken! Barça neemt het op zaterdag 12 september (20.30 uur) in het Vicente Calderón op tegen Atlético Madrid en als Bravo tot minuut 35 en verder zijn doel weet schoon te houden, streeft hij zichzelf voorbij en vestigt hij een nieuw record. Een mooi streven!