Nieuws Oktober 2013

Busquets: "Winst helpt ons voor El Clásico"

Donderdagmiddag stond de volledige selectie van Barça op het veld voor de training.
Alexis Sánchez, Dani Alves en Neymar waren de laatste spelers die van de interlandverplichtingen terug kwamen in Barcelona.

Na deze training nam Sergio Busquets plaats achter de microfoon voor zijn persconferentie. De middenvelder bekijkt het per wedstrijd. De middenvelder blikt alvast vooruit naar de volgende wedstrijd, de uitwedstrijd tegen Osasuna in Pamplona, komende zaterdag. “We hebben het altijd lastig tegen Osasuna in het
Reyno de Navarra, maar we doen er alles aan om met de drie punten terug te keren”, aldus Busquets, die de noodzaak van een overwinning benadrukte met: “Winst in Pamplona zal ons helpen El Clásico beter benaderen.”

De middenvelder werd hierna gevraagd over de goede start in La Liga. “Het is mooi dat we weer een record hebben gebroken, maar we winnen er geen titels mee, we komen er alleen iets beter voor te staan”, verklaarde hij.

Ook Busquets keerde woensdag terug na de interlandperiode. De middenvelder speelde beide wedstrijden de volle negentig minuten. Dit lijkt een drukke periode voor de zoon van oud doelman Carles Busquets, maar die lijkt zich goed te weren. “Het gaat goed en we doen ons uiterste best om te herstellen. Veel ploegen hebben internationals moeten afstaan, dus excuses bestaan niet.” Ook op insinuaties over eventuele blessures wilde Busquets niet ingaan: “Ik heb geen problemen met mijn bekken. De oefeningen die ik vandaag deed, waren puur uit voorzorg.”

Tot slot ging het tijdens de persconferentie over Carles Puyol, die momenteel hard werkt aan een terugkeer. “Puyol is de aanvoerder en super belangrijk voor het team, zowel op als buiten het veld. Hij werkt zó hard om terug te komen in de selectie en zal altijd alles geven”, vertelde de middenvelder.