Nieuws September 2021

Cádiz – FC Barcelona: 0-0

Laten we positief beginnen! Vorig seizoen verloor Barça de wedstrijd bij Cádiz met 2-1. Nu pikken we met de 0-0 een puntje mee! En dat zonder alle grootheden maar met een jonge selectie. Man van de wedstrijd: Ter Stegen. Met name zijn redding op een doelpoging van Cádiz was van wereldklasse (wegdraaiende bal).

In het met ruim 12.000 toeschouwers gevulde stadion van Cádiz bleef Barça overeind. Was het altijd goed? Nee, zeker niet. Was er sprake van een enorme werklust? Jazeker wel. En na de 2e gele kaart van Frenkie nog een half uur spelen met 10 man. De spelers lieten aan Koeman zien dat ze hem zeker niet in de steek laten. Dest bleef maar aanvallen langs de linkerkant. Mingueza had het daar aan zijn kant een stuk moeilijker mee. Piqué, Frenkie en Busquets namen de ploeg op sleeptouw.

Met name meer energie in de 2e helft waarin Gavi (zijn 1e keer in de basis) vervangen werd door Nico González. Balbezit: 75% Memphis werkte hard, probeerde wat hij kon maar had geen gelukkige avond. Toch wel een aantal kansen met name de schuiver voorlangs in de laatste minuut. Luuk de Jong doet erg zijn best maar dit is niet zijn systeem. Hij werd dan ook vervangen door Coutinho. Demir kwam er voor de rust helaas niet aan te pas en werd dan ook gewisseld voor Sergi Roberto. Er was ook nog een rode kaart voor Koeman: commentaar op de leiding. Hij zal er, evenals Frenkie, zondag tegen Levante niet bij zijn (16.15 uur).

FC Barcelona was beter dan Cádiz. Meer balbezit, meer kansen. Meer werklust. Pech met de doelpogingen. Goeie laatste kans voor Memphis. Wordt het een doelpunt dan ziet de wereld er heel anders uit. Nu blijft het zagen aan de poten van de stoel waar Koeman op terecht is gekomen. Zoals hij zei in de “persconferentie”: we hebben op dit moment niet beter, hier zullen we het mee moeten doen. Met name het inpassen van jeugdspelers toont moed. Hopelijk leidt de wedstrijd tegen Levante tot 3 punten en boeken we een kleine overwinning op Benfica. Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Dest (80”Puig), Piqué, Araujo, Mingueza, Frenkie de Jong, Busquets, Gavi (73”Nico), Memphis, Luuk de Jong (68”Coutinho), Demir (45”Sergi Roberto)

Foto: fcbarcelona.com