Nieuws December 2013

Cartagena - Barça 1-4

Het Copa del Rey seizoen is nu ook voor FC Barcelona begonnen. Vrijdagavond stond de heenwedstrijd in en tegen Cartagena op het programma.

De thuisclub begon fel aan de wedstrijd en zette flink druk op het Catalaanse team. Hierdoor kreeg Barça niet de kans het gewenste spel te spelen. Toch was de eerste kans voor de Blaugrana’s. Alexis wist de bal naast het doel te werken. Het spel bleef op en neer gaan, met kansen over en weer. Cartagena wist binnen het half uur op voorsprong te komen door een doelpunt van Fernando. Het team van Tata Martino stelde al vrij snel daarna orde op zaken. Pedro wist een snelle aanval doeltreffend af te ronden, waardoor een gelijke stand op het scorebord kwam te staan. De Blaugrana’s bleven druk zetten en nog voor rust wist Cesc Fàbregas hiervan te profiteren en Barça met een fraaie treffer op voorsprong te zetten.

In de tweede helft liet het Catalaanse team zien de topclub te zijn. FC Barcelona zette meteen druk en speelde de wedstrijd in een hoog tempo uit. Door het hoge tempo kwamen ook de kansen op een hoge score. Onder andere Cesc en Alexis waren ongelukkig in de afwerking. Hierdoor bleef het nog lang 1-2. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd wist wederom Pedro in een snelle aanval te scoren. Uiteindelijk wist Jean Marie Dongou zijn officiële debuut voor Barça te bekronen met een doelpunt. De aanvaller uit Kameroen was de verdediging van Cartagena te snel af toen Pedro het houtwerk raakte om zo de eindstand op 1-4 te brengen.

De return zal op 17 December in Camp Nou worden gespeeld.

Opstelling Barça: Pinto, Puyol, Bartra, Alba (80’ Montoya), Adriano, Song, Busquets, Sergio Roberto, Fàbregas, Pedro en Alexis (77’ Dongou).