Nieuws November 2012

Catalonië en Barça gepromoot in Moskou

Maandag waren er in Moskou twee evenementen ter promotie van Catalonië en FC Barcelona, terwijl het eerste team van Barça zich in de Russische hoofdstad voorbereidde op de Champions League ontmoeting met Spartak Moscow. Deze evenementen konden plaatsvinden dankzij een overeenkomst die tien jaar geleden getekend is door FC Barcelona en het Catalaanse Toeristenbureau.

De voetbalclub werd vertegenwoordigd door directeur Jordi Moix, die onder andere de redenen uitlegde achter het succes van het FC Barcelona Museum en Barça’s eigen jeugdacademie – die wereldwijd niets dan lof vergaart. De directeur van het Catalaanse Toeristenbureau, Josep Maria Perramon, woonde de bijeenkomst bij, net als maar liefst tachtig Russische reisagenten die de eerste vijf minuten van Barça’s trainingssessie mochten zien.

De vicepresident van FC Barcelona, Javier Faus, leidde een conferentie met 150 business studenten van de RMA Business School van Moskou. De “Sports Industry Management Course” (Cursus voor Beleid in de Sportindustrie), gehouden in het Luzhniki Stadion, gaf Faus de kans om het beleidsmodel van de Catalaanse club uit te leggen aan de studenten.

Aan het einde van beide evenementen dineerden leden van het clubbestuur, inclusief President Sandro Rosell, met de directeuren van Spartak Moscow.