Nieuws Oktober 2016

Celta de Vigo - Barça 4-3

FC Barcelona heeft zondagavond niet weten te profiteren van het gelijke spel van Real Madrid eerder deze dag. In Estadio Balaídos was
Celta de Vigo met 4-3 te sterk voor de blaugranas.

Barça begon sterk aan het duel en kreeg twee vrije trappen eerste tien minuten. Neymar legde aan, maar deze resulteerden beiden in hoekschoppen. De Braziliaan combineerde met zijn collega’s Luis Suárez en Arda Turan in het eerste kwartier regelmatig door de defensie van de Galiciërs. Toch kwam Celta de Vigo op voorsprong door een treffer van Pione Sisto, halverwege de eerste helft. De thuisclub leek hierna de controle over het duel te nemen. Na een half uur verdubbelde Celta de Vigo de score door een treffer van Iago Aspas. Een minuut later was het alweer raak voor de thuisclub toen Jérémy Mathieu doelman Marc-André Ter Stegen verschalkte en de tussenstand op 3-0 bracht. Voor rust had het team van Luis Enrique geen antwoord, waardoor dit ook de ruststad was.

Na rust kreeg Barça, met inmiddels Andrés Iniesta in de ploeg, meer overwicht, maar nog zonder uitgespeelde kansen. Nog binnen het uur wist Gerard Piqué een corner binnen te koppen en bracht de tussenstand op 3-1. De blaugranas kregen slechts 5 minuten later een uitgelezen mogelijkheid om helemaal terug te komen in het duel. André Gomes werd in het strafschopgebied onderuitgehaald, waarna de scheidsrechter en penalty gaf. Neymar schoot deze onberispelijk binnen en bracht het verschil terug tot 3-2. Hierdoor beloofde het een spannend laatste half uur te worden. Een kwartier voor tijd wist de thuisclub alsnog te scoren, toen Ter Stegen bij een terugspeelbal te veel tijd nam. Pablo Hernandez wist na goed doorjagen de 4-2 binnen te werken. In de slotfase scoorde verdediger Piqué nog een keer en bleef het nog tot de laatste seconde spannend. Neymar kreeg op aangeven van Arda Turan nog een goede kans, maar zijn kopbal ging net naast het doel. Barça had in de laatste minuten geen antwoord, waardoor het bij 4-3 bleef..

Opstelling Barça: Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Mathieu, Alba (82’Alcacer), Gomes, Busquets (76’ Denis Suárez), Rafinha (46’ Iniesta), Arda, Suárez en Neymar.