Nieuws Oktober 2011

Cesc groen licht voor zaterdag

De voorbereiding voor de competitiewedstrijd tegen Sevilla van zaterdag is in volle gang en op de twee-na-laatste trainingssessie kreeg het team goed nieuws te horen: nieuwe aanwinst, en verloren zoon, Cesc Fàbregas, is fit verklaard voor het aanstaande duel, na drie wedstrijden gemist te moeten hebben wegens blessure. Alexis en Piqué staan nog voor een rood licht en trainden apart van de groep.

Cesc Fàbregas is weer fit. Vrijdag kreeg hij de goedkeuring van de medische staf nadat hij sinds die ongelukkige trainingssessie op 1 oktober, toen hij een hamstringblessure opliep, een paar weken aan de kant stond.

Met Cesc terug in de selectie mist Guardiola nu nog maar drie spelers: Piqué, Alexis en Afellay. Cesc was in uitstekende vorm vlak voor hij geblesseerd raakte, met vijf goals in negen wedstrijden, en bood Guardiola opties op het middenveld die de Catalaanse coach eerder niet had.

Buiten Cesc waren er negentien andere spelers aanwezig in het Ciutat Esportiva 18, inclusief Isaac Cuenca van Barça B, die afgelopen woensdag zijn Europese debuut maakte. De geblesseerde Alexis en Piqué gingen beiden verder met oefeningen om te herstellen van hun respectievelijke blessures.