Nieuws September 2011

Cesc: “We willen alles winnen”

Fàbregas baalt nog steeds van de ontspoorde wedstrijd tussen FC Barcelona en Real Madrid om de Spaanse Supercup. Barcelona pakte de eerste prijs van het seizoen door met 3-2 te winnen, maar na afloop was het opstootje dat ontstond na een brute charge van Marcelo op Fàbregas het belangrijkste gespreksonderwerp.

“Als je Barça-Madrid speelt, geven we alles voor de zege. Omgekeerd is dat natuurlijk ook het geval, maar we moeten de clubbelangen vergeten als we op pad zijn met de nationale ploeg”, reageert hij op de gebeurtenissen. “Er zijn tijdens deze klassieker dingen gebeurd die niet hadden moeten gebeuren. Maar bij Spanje vechten we voor elkaar. We moeten een hecht team vormen als we succesvol willen blijven”, benadrukt de 24-jarige spelmaker tegenover Reuters. “Dat realiseren we ons allemaal.”

Spanje kan zich dinsdag kwalificeren voor het EK bij een overwinning op Liechtenstein. “We willen alles winnen, ook de vriendschappelijke ontmoetingen”, aldus Fàbregas. “Maar misschien loopt het in die wedstrijden soms minder omdat we dan experimenteren. Dat is alleen maar goed, nieuwe dingen proberen voor de duels die er echt toe doen.”