Nieuws Augustus 2010

Champions League loting

In Monaco werd donderdagavond geloot voor de groepsfase van de Champions League. FC Barcelona is ingedeeld in poule D samen met het Griekse Panathinaikos, FC Kopenhagen uit Denemarken en het Russische Rubin Kazan.

Panathinaikos uit Athene is de grootste en succesvolste voetbalclub van Griekenland en de huidige landskampioen en Griekse bekerwinnaar. Net als Barcelona is het een omnisportclub. Thuiswedstrijden worden gespeeld in het Olympisch Stadion Spyridon Louis. Vorig seizoen werd de club in de 1/8 finale uitgeschakeld door Standard Luik.

Het Deense FC Kopenhagen is een fusieclub opgericht in 1992. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Parken en is ook de huidige landskampioen. In het seizoen 2009-2010 kwam de club uit in de Europa League en was toen ingedeeld in de poule met PSV waar het in de tweede ronde na de poulefase strandde bij Olympique Marseille.

Vorig seizoen zat Rubin Kazan ook in de poule met Barcelona waar het uit in Kazan 0-0 bleef en er thuis tegen de verwachtingen in van de Russen werd verloren. Kazan is de hoofdstad van Tatarstan en ligt ongeveer 800 kilometer van Moskou. Meest recente prijzen zijn de landskampioenschappen van2008 en 2009 en de vorig seizoen gewonnen Russische Supercup. Uiteindelijk verloor Rubin Kazan in de derde ronde van de Europa League van VfL Wolfsburg.

De eerste poulewedstrijden zijn 14 of 15 september en de laatste wedstrijd is 7 of 8 december. Samen met de eenendertig andere ploegen strijdt Barcelona om een plek in de finale op zaterdag 28 mei 2011 in het nieuwe Wembley in Londen.

Bekijk hier de volledige loting.