Nieuws Oktober 2008

Coldplay motiveert

Naar nu blijkt is de muziek van de Engelse groep Coldplay een vast onderdeel van de voorbereiding op wedstrijden van FC Barcelona. Dit was al zo onder leiding van Frank Rijkaard en wordt nu voortgezet onder leiding van Pep Guardiola.

Beide coaches blijken namelijk een vervent liefhebber te zijn van deze rockgroep. Terwijl momenteel iedereen de mond vol heeft van de verschillen tussen de beide coaches is er nu dan toch een opvallende overeenkomst te noteren.

Telkens als de groep uitgerust heeft in het hotel en met de touringcar naar Camp Nou rijdt, zorgt Guardiola voor een cd met de muziek van de alternatieve rockband. Dit om er voor te zorgen dat de spelersgroep optimaal geconcentreerd met de wedstrijd bezig kan zijn. Overigens is nog maar de vraag of alle spelers dit zo ervaren...