Nieuws December 2021

COVID-19 en blessures

Met de wedstrijd tegen Mallorca in het vooruitzicht, beschikt Xavi slechts over een selectie van 8 spelers. Geveld door COVID-19 zijn: Baldé, Jordi Alba, Dembélé, Gavi, Umtiti, Dest, Coutinho, Ez Abde. Dani Alves, Lenglet. Ze verblijven op dit moment allemaal in isolatie.

Xavi kan in de wedstrijd tegen Mallorca slechts beschikken over 8 spelers (waarvan 1 reservedoelman): Ter Stegen, Neto, Mingueza, Eric García, Araújo, Puig, Frenkie en Luuk de Jong.

De vraag is dus of deze wedstrijd wel gespeeld kan worden. Komt nog bij dat er ook positieve gevallen zijn bij spelers en staf van Mallorca. Volgens de regels van La Liga mogen wedstrijden pas uitgesteld worden als er 5 of minder spelers van de A-selectie beschikbaar zijn.

En dan hebben we nog de geblesseerden: Nico, Agüero, Braithwaite, Pedri, Ansu Fati, Sergi Roberto, Dest, Piqué, Dembélé .

Tijdens de training op donderdag werden de volgende spelers door Xavi toegevoegd: Jutglá, Álvaro Sanz, Comas, Mika Mármol, Guillem, Lucas de Vega, Ilias en Estanis (allen afkomstig van Barça B).

De volgende training is op nieuwjaarsdag 18.00 uur. Xavi zal om 16.00 uur een persconferentie geven. Wij houden u op de hoogte.

Foto: fcbarcelona.com