Nieuws Februari 2013

Cuenca naar Ajax

Op de laatste dag van de transferperiode heeft Ajax aanvaller Isaac Cuenca gehuurd van FC Barcelona. Donderdag zijn de Catalaanse en Amsterdamse clubs tot een overeenkomst gekomen, de jonge vleugelaanvaller komt terug van een zware knieblessure en mist nog wedstrijdritme. Ajax wordt gezien al ideale club om hieraan te werken.

In eerste instantie had Cuenca nog geweigerd om naar de Amsterdamse club te gaan, maar een gesprek met Tito Vilanova, die momenteel in New York is voor medische behandelingen, heeft de aanvaller ervan overtuigd om voor de rest van het huidige seizoen toch naar Ajax te gaan. Overigens heeft de Nederlandse club geen optie tot koop na de huurperiode op Cuenca bedongen. De aanvaller keert hierdoor automatisch op 1 juli a.s. terug naar Barcelona.

Naast Ajax waren er nog meer clubs die Cuenca wilden overnemen. Zo is er contact geweest met Real Betis, Grenada, Zaragosa en Valencia, maar Barça gelooft dat de Nederlandse speelstijl het beste past bij de jonge Blaugrana.