Nieuws Februari 2010

Dani Alves fit verklaard

Goed nieuws voor Can Barça op vrijdag. Dani Alves is weer wedstrijdfit verklaard nadat hij een kleine maand afwezig is geweest door een spierscheuring. De Braziliaanse rechtsback zal zaterdagavond zijn rentree maken tegen Malaga. Hij blesseerde zich 6 februari in de warming up van de wedstrijd tegen Getafe, waarna hij vier wedstrijden moest toekijken.

Langzaamaan begint de blessurelijst van coach Guardiola leeg te lopen. Momenteel zijn alleen Eric Abidal en Seydou Keita nog bezig met een revalidatieproces. Tegen Malaga kan Guardiola dan ook nagenoeg een fitte selectie gebruiken. Of hij dat ook zal doen is nog de vraag. Malaga is een tegenstander waarvan de drie punten gepakt moeten worden. Vorig seizoen werd het 6-0, en ook nu wordt een makkelijke overwinning verwacht. Vandaar dat Pep ook een aantal canteranos heeft opgeroepen om bij een leuke stand eventueel in te zetten ten faveure van basisspelers die wat extra rust kunnen gebruiken.