Nieuws Oktober 2012

De dag dat Messi’s droom uitkwam

16 oktober moet voor Lionel Messi een bijzondere dag geweest zijn. Niet omdat hij met Argentinië won van Chili en daarmee een stap dichter naar het WK van 2014 in Brazilië zette, en ook niet omdat hij opnieuw een doelpunt wist te scoren in het blauwwitte tenue. Acht jaar geleden, op 16 oktober 2004, maakte Leo Messi namelijk zijn debuut in het eerste team van FC Barcelona.

In een officiële wedstrijd tegen Espanyol, in Montjuïc, liet Frank Rijkaard de destijds 17-jarige Messi debuteren als vervanger van Deco. Na afloop van de 0-1 overwinning op Espanyol zei de Nederlandse coach Messi het veld op gestuurd te hebben vanwege zijn kwaliteit en om Deco rust te gunnen. Messi sprak na zijn debuut met de pers en zei: “Hier heb ik heel lang op gewacht. Het is een droom die uitkomt.”