Nieuws Januari 2013

De focus op Osasuna

Zondagavond komt het laag geklasseerde Osasuna op bezoek in Camp Nou. De ploeg uit Pamplona heeft op dit moment 18 punten en staat daarmee op de 18de plaats. Ondanks deze lage klassering is Osasuna een geduchte tegenstander. In de uitwedstrijd aan het begin van dit seizoen, moest Barça alle zeilen bijzetten om verliespunten te voorkomen. Twee weken geleden wist de defensie van Pamplona er nog voor te zorgen dat Real Madrid niet tot scoren kwam. Hierdoor hebben de spelers van Osasuna veel vertrouwen. Zo zei Andrés Fernández tijdens een interview: “Het is niet onmogelijk om met een goed resultaat Camp Nou te verlaten. Het zal erg moeilijk worden, maar het is niet onmogelijk.”

Voor Barça is het belangrijk om niet wederom punt verlies te lijden. Want de Catalanen zagen door de verliespartij vorige week tegen Real Sociedad, de beide ploegen uit Madrid dichterbij komen. Zo heeft Atlético de achterstand terug gebracht tot 8 punten en Real tot 15 punten. Mede hierdoor willen de spelers van Barça nog niet denken aan de wedstrijd tegen Real Madrid en ligt de volledige aandacht op de wedstrijd tegen Osasuna.

Zondagavond zal Messi in ieder geval spelen, ondanks dat hij vroegtijdig gewisseld werd in de wedstrijd tegen Málaga. Bij Barça ontbreken in ieder geval Piqué vanwege zijn rode kaart vorige week. Naast de lange verdediger ontbreken ook Muniesa, Abidal en Dos Santos. Laatst genoemde raakte vrijdag geblesseerd tijdens de training.

De wedstrijd begint zondagavond om 19:00 uur en is live te zien bij Sport1 Extra2. Kunt u dit kanaal niet bekijken, dan kan u het live verslag van de fanclub volgen via Twitter. Onder aan deze pagina kunt u ook mee praten over de wedstrijd tegen Osasuna.