Nieuws April 2014

De laatste kans

FC Barcelona speelt zondagavond in Camp Nou haar competitie wedstrijd tegen Athletic Club de Bilbao. Het is voor de Catalanen een must om te winnen om zo in het spoor van Atlético Madrid en Real te blijven.  Want na het verlies in Granada heeft de ploeg een achterstand van vier punt op leider Atlético Madrid.  De Madrileen hebben vrijdag al met 2-0 gewonnen van Elche.

Tata Martino zou ook graag willen winnen om de negatieve spiraal te doorbreken. Want na het verlies in Champions League tegen Atlético, het verlies in Andalusië tegen Granada en de verloren beker finale is Barça wel weer een keer toe aan een overwinning. Tijdens de persconferentie gaf de coach aan dat hij nog niet wilde weten van opgeven en dat zijn ploeg zal blijven vechten voor het kampioenschap en dat kan alleen met een overwinning.

In de tegenstander Athletic Club treft Barça een sterk team, dat al sinds 5 januari niet meer hebben verloren en staan met 62 punten op een vierde plaats en strijden samen met Sevilla om de voorronden van de Champions League.  Van alle uit wedstrijden wist de Baskische club 6 keer te winnen, 5 keer gelijk te spelen en werden er 5 wedstrijden verloren. Gezien de historie maakt Athletic niet veel kans, want in de afgelopen 25 jaar werd er 21 keer verloren van Barça. De laatste keer dat de drie punten mee gingen naar Bilbao in het seizoen 2001/02 toen de eindstand 1-2 was.

Martino moet het tegen Athletic acht spelers missen. Zo liepen Neymar en Alba blessures op in de bekerfinale en is ook Puyol nog steeds niet van zijn knieblessure af. Busquets moet verplicht vanaf de tribune toekijken omdat hij geschorst is. Valdés, Piqué, Cuenca en Dos Santos zijn al langer geblesseerd. Ook Valverde, coach van Athletic, heeft enkele geblesseerde spelers. Hij kan geen beroep doen op Ekiza, Gurpegui, Ibai en Kike Sola. Mikel Rico is een twijfelgeval.

De wedstrijd begint om 21:00 uur in Camp Nou en is als Match of the Day te zien bij Sport1. Kunt u Sport1 niet ontvangen of kunt u vanwege andere redenen de wedstrijd niet zien, volg dan ons Twitter verslag. Indien u op deze wedstrijd een keer een gokje zou willen wagen, dan maakt u de meeste kans op winst dankzij de adviezen van onze wedpartner Footballbets24.nl Klik hier voor meer informatie.