Nieuws December 2022

De weg naar de wereldtitel...

...gaat niet over rozen. Maar wel over de overgebleven 8 ploegen. En was het maar zo dat je alles zelf in de hand had. Scheidsrechters, assistent-scheidsrechters, de VAR, de weersomstandigheden (hoe warm is het?), de grasmat, geblesseerde spelers die niet opgesteld kunnen worden, spelers die uit vorm of juist in vorm zijn. En ga zo maar door.

De weg naar de wereldtitel gaat via 3 schijven: de kwartfinale, de halve finale en de finale. Om te beginnen met de kwartfinales:

9 december 16.00 uur Kroatië tegen Brazilië. Education Citystadion. 3 onderlinge duels. 3 x winst voor Brazilië.

9 december 20.00 uur Nederland tegen Argentinië. Lusal Stadium. Laatste 5 wedstrijden: 2 x winst voor Nederland, 2x winst voor Argentinië en 1x een gelijkspel. Mooi in balans dus!!

10 december 16.00 uur Marokko tegen Portugal. Al Thumama Stadium. 2 onderlinge duels. 1-1 in wedstrijden.

10 december 20.00 Engeland tegen Frankrijk. Al Bayt Stadium. 4 onderlinge duels. 3x winst voor Engeland, 1x winst voor Frankrijk.

Halve finale 1: dinsdag 13-12 20.00 uur

Halve finale 2: woensdag 14-12 20.00 uur

Troostfinale (3e/4e plaats): zaterdag 17 december 16.00 uur

FINALE: ZONDAG 18 DECEMBER 16.00 UUR

Topscorers tot nu toe:

Mbappé: 5 doelpunten

Gakpo: 3 doelpunten

Saka: 3 doelpunten

Morata: 3 doelpunten

Spelers om rekening mee te houden!

Waar we ook terdege rekening mee moeten houden is voetbalster Messi. Iets minder snel dan de afgelopen jaren, Aan techniek heeft ie nog niet ingeleverd. Wat gaan we doen? Opvangen in de zone of een mannetje op zijn nek. Ik ben blij dat ik niet de bondscoach ben.

Moeilijke beslissingen vooraf aan een wedstrijd. Misschien hebben zijn secondanten nog briljante ideeën. Complimenten niet alleen aan van Gaal maar ook aan Danny Blind en Edgar Davids.

Wie speelt er op 10? Krijgt Berghuis zijn kans? Vaste waarde en veel respect voor Andries Noppert. Nog geen fout gemaakt en hij schijnt ook goed te zijn in het stoppen van strafschoppen….

De huiskamers en de kroegen zullen vol zitten: HUP HOLLAND!!