Nieuws April 2012

De zesde Klassieker van het seizoen

Zaterdagavond staat de zesde Clásico van het seizoen op het programma. Real Madrid staat voor op de ranglijst, maar Barça doet het veel beter als het gaat om onderlinge resultaten.

Beide ploegen ontmoetten elkaar voor het eerst dit seizoen in de Supercopa de España. Daarin speelden ze eerst met 2-2 gelijk in Bernabéu, waarna het in Camp Nou (na een knotsgekke en agressieve slotfase) 3-2 voor de Blaugrana's werd. In de competitie leek Real Madrid de beste papieren te hebben en kwam het al gauw op 1-0 (Ronaldo scoorde makkelijk, na een blunder van Valdés), maar een superieur Barça won alsnog met 3-1. In de kwartfinales om de Spaanse beker was het wederom
FC Barcelona dat aan het langste eind trok. Met goals van Puyol en Abidal wist het team van Guardiola knap met 1-2 te winnen in hoofdstad. In Camp Nou leek het al snel gespeeld zijn (Barça kwam 2-0 voor red.), maar door de 2-2 werd het toch nog even spannend.

Allemaal geweldige prestaties, maar de belangrijkste Clásico van het seizoen moet zaterdag nog plaats vinden (mits ze elkaar niet ook nog tegen komen in de Champions League finale). Real Madrid staat 4 punten boven FC Barcelona en zal naar alle waarschijnlijkheid een gelijkspel gaan verdedigen. Voor Barça lijkt het alles of niets. Winst zou het gat doen slinken tot 1 punt, waarna het hopen is dat Madrid nog een punt laat liggen in de overige vier duels. Een gelijkspel zou het gat niet veranderen en dus ook de kansen om het kampioenschap flink doen slinken. Verlies voor de Catalanen is sowieso fataal.

FC Barcelona - Real Madrid wordt zaterdagavond om 20.00 uur gespeeld en is live te volgen via Sport1 en Twitter @PenyaBarcelona. De fanclub zal gezamenlijk met haar enthousiaste leden kijken op een groot scherm in het Gelredome te Arnhem.

Het is nog mogelijk om u hier Last Minute aan te melden!