Nieuws Juli 2022

Dembélé verlengt contract

Tot grote opluchting van heel FC Barcelona heeft Ousmane Dembélé zijn contract verlengd tot 30 juni 2024. De handtekeningen zijn inmiddels gezet!

Sinds de zomer van 2017 (hij was toen 20 jaar oud) speelt Ousmane bij Barça. Hij maakte zijn debuut op 9 september 2017 in een wedstrijd tegen Espanyol (5-0 winst, 1 assist Ousmane).

Uitblinken kon hij niet echt; te veel blessures. Toch kwam hij nog tot 150 wedstrijden in de selectie van Barça. Hij was vooral actief vanaf de rechterflank. Menig assist kwam van zijn rechtervoet.

In het seizoen 2021/22 scoorde hij 13 doelpunten. In zijn totale loopbaan: 34 assists en 32 doelpunten. Niet slecht voor een rechtsbuiten. Maar het kan beter!!

Zijn belangrijkste hoogtepunt: het winnen van de World Cup in 2018 met als coach Didier Deschamps. Ousmane was toen pas 21 jaar oud. En Barça was maar wat blij dat hij speler was van de Blaugranas.

Commentaar van Ousmane na het tekenen: “Ik ben erg blij met deze verlenging. Barça is altijd mijn droomclub geweest. Mijn droom is om de Champions League te winnen”

Laporta gaf aan erg blij te zijn met Dembélé. Zeker nu Ousmane wil blijven. Hij zal wel salaris ingeleverd hebben maar zo is nu eenmaal de stand van zaken bij FC Barcelona. Bedankt aan iedereen die geholpen heeft bij de verlenging. We zullen nog zeker kunnen genieten van zijn grote talenten.

Xavi vertelde dat ook hij blij is met de contractverlenging. Hij ziet Ousmane als een belangrijke speler die vaak dreigend is.

Foto: fcbarcelona.com