Nieuws November 2022

Dembélé wint met Frankrijk

Frankrijk - Australië 4-1

Ousmane Dembélé startte en speelde 77 minuten tijens Frankrijks openingszege in groep D tegen Australië. Hij had ook een mooie assist op Mbappé in de 68e minuten voor het 3e doelpunt van Frankrijk. Jules Kounde viel in de slotfase van de wedstrijd in nadat hij Pavard had vervangen. Ook voormalig Barça-speler Antoine Griezmann speelde de volledige wedstrijd.

Mexico - Polen 0-0

Robert Lewandowski speelde met Polen een 0-0 gelijkspel tegen Mexico. Nadat hij werd neergehaald door Hector Moreno en de VAR de scheidsrechter waarschuwde voor een mogelijke overtreding, stapte hij op om zelf de strafschop te nemen, helaas miste hij. Ochoa stopte zijn zwak ingeschoten strafschop. Na de winst van Saoedi-Arabië tegen Argentinië eerder op de dag blijft groep C wijd openstaan.

Denemarken - Tunesië 0-0

Andreas Christensen stond in de startopstelling voor Denemarken's eerste groepswedstrijd tegen Tunesië, maar de Scandinaviërs werden op een 0-0 gelijkspel gehouden in hun openingswedstrijd in groep D. Denemarken kwam dicht bij het doorbreken van de impasse toen Cornelius de beste kans van de wedstijd miste.

Foto: www.fcbarcelona.com