Nieuws Juni 2014

Drie Barça spelers al door naar de volgende ronde

Op het WK in Brazilië komen 13 spelers van FC Barcelona in actie. Nu er al enkele landen door zijn naar de laatste 16, kijken we naar de prestaties van de diverse spelers.

Alexis was de eerste speler van Barça die zeker was van de volgende ronde. In de eerste wedstrijd werd er gewonnen van Australië en in de tweede wedstrijd wist Chili te winnen van Spanje. Alexis wist tot nu toe 1x te scoren en dat was tijdens de wedstrijd tegen Australië.

De volgende spelers die verder zijn op het WK zijn Messi en Mascherano. Beide spelers wisten met Argentinië de eerste wedstrijd met 2-1 van Bosnië-Herzegovina te winnen en in de tweede wedstrijd werd Iran op zij gezet met 1-0. In beide wedstrijden wist Messi 1x te scoren en door dat het eerste doelpunt tegen Bosnië-Herzegovina een eigen doelpunt was, is Messi tot nu toe de enige die gescoord heeft voor Argentinië.

Alves en Neymar Jr. wisten de eerste wedstrijd met 3-1 te winnen van Kroatië, waar nieuwe Barça aanwinst, Rakitic in de basis stond. Maar doordat de Goddelijke Kanaries, de tweede wedstrijd met 0-0 gelijk speelden tegen Mexico, is Brazilië nog niet zeker van de volgende ronde. Maandag mag Brazilië de kwalificatie zeker stellen in de wedstrijd tegen Kameroen. Rakitic moet het met Kroatië opnemen tegen Mexico en moet winnen om zeker te zijn van de volgende ronde.

Naast de goede resultaten zijn er ook tegenvallende resultaten. Zo wist Spanje, met Barça spelers Piqué, Alba, Busquets, Xavi, Iniesta en Pedro niet te winnen van Nederland en Chili en moeten ze de eer redden in de laatste wedstrijd tegen Australië. Na deze laatste groepswedstrijd zit het WK erop voor de Spaanse ploeg.

Als laatste kwam Song in actie met Kameroen, maar dit was niet erg succesvol. De eerste wedstrijd werd met 1-0 verloren en de Ontembare Leeuwen verloren de tweede wedstrijd met 0-4 van Kroatië. In deze wedstrijd kreeg Song na 40 minuten een rode kaart en hierdoor komt hij dit WK niet meer in actie. Aangezien Kameroen met 0 punten onderaan staat in poule A en zich niet meer kunnen kwalificeren voor de volgende ronde.