Nieuws Oktober 2017

Drukke weken voor Barça

Het team van Ernesto Valverde speelt in 23 dagen 7 wedstrijden met daarbij lastige uitwedstrijden, zoals de wedstrijden in het Wanda Metropolitano en San Mamés. Ook zal in deze periode de eerste wedstrijd van de Copa del Rey op het programma staan en uiteraard het vervolg van de groepsfase in de Champions League.

14 okt Atletico Madrid - FC Barcelona

Het is Barça's eerste wedstrijd in het nieuwe Atletico Madrid stadion. Het team wil de goede resultaten, die ze hadden in het Vicente Calderón, voortzetten. Vier van de laatste vijf wedstrijden werden gewonnen.

18 okt FC Barcelona - Olympiakos

Ernesto Valverde gaat de strijd aan met één van de clubs waar hij in het verleden als trainer fungeerde. Het Griekse team komt naar Camp Nou en moet op zoek naar punten.

21 okt FC Barcelona - Malaga

Na 20 dagen keert La Liga terug in Camp Nou na de wedstrijd achter gesloten deuren tegen Las Palmas. Barça zal op zoek gaan naar de drie punten tegen Malaga, een Malaga dat de punten hard nodig heeft om degradatieproblemen voor te zijn.

24 okt Real Murcia - FC Barcelona

De huidige bekerwinnaar start de Copa del Rey in het historische Nueva Condomina de Murcia. De vele wedstrijden in korte tijd maken dit tot een zware opdracht en een goed resultaat is nodig.

28 okt Athletic Club de Bilbao - FC Barcelona

De vierde Liga wedstrijd in oktober is één van de moeilijkste opgaves van het seizoen. Het zal ook een speciale wedstrijd zijn voor Ernesto Valverde, die terugkeert naar de stad die jarenlang zijn thuis is geweest.

31 okt Olympiakos - FC Barcelona

Barça zal proberen de knock-outfase van de Champions League te bereiken in een stadion die een moeilijke tegenstander kent en een luidruchtige sfeer zal hebben. Het is de laatste van drie opeenvolgende uitwedstrijden.

5 nov FC Barcelona - Sevilla

Voor de interlands in november, zal Barça een zware test ondergaan tegen Eduardo Berizzo's Sevilla in het eigen Camp Nou. Met Nolito heeft Sevilla één van de meest gevaarlijke spelers in de gelederen.

Foto: www.fcbarcelona.com