Nieuws Januari 2019

Eenvoudige middag voor Barça

Vandaag stond de Catalaanse derby Girona - FC Barcelona op het programma. Van tevoren was er veel gedoe om deze wedstrijd. Er zou sprake zijn dat deze wedstrijd in Miami (USA) gespeeld zou worden. Echter de FIFA stak hier een stokje voor en zo is het speelterrein Montilivi in Girona.

1e Helft:

Barça begint goed aan de wedstrijd en dat resulteert al snel in de 0-1 van Semedo. Barcelona controleert de wedstrijd. Coutinho moet de 0-2 maken maar in een 1 tegen 1 situatie mist hij deze levensgrote kans.. Verder 'scoort' FC Barcelona nog drie gele kaarten voor respectievelijk Lenglet, Busquets en Vidal. De rus wordt gehaald met een 0-1 tussenstand.

2e Helft:

De tweede helft is een kopie van de eerste helft, Barça controleert en krijgt kansen. Het is helemaal met Girona gedaan als Espinosa zijn tweede gele kaart krijgt en dus met rood het veld verlaat. Toch gaat het niet van harte, uiteindelijk is het Messi die de wedstrijd beslist met een weergaloos lobje over doelman Bono heen. 0-2. Er volgen nog enkele grote mogelijkheden aar die zijn niet besteed aan Suarez en Coutinho. FC Barcelona heeft dus een makkelijke middag in Girona en neemt de drie punten mee naar de Catalaanse hoofdstad.

Opstelling

Girona: Bono, Pedro Alcala, Espinosa, Juanpe, Pedro Porro, Granell '86 (Paik), Pere Pons, Fernandez, Aleix Garcia '70 (Douglas Luiz), Portu '80 (Lozano) en Stuani.

FC Barcelona: Ter Stegen, Semedo, Pique, Lenglet '77 (Vermaelen), Jordi Alba, Rakitic, Vidal'58 (Arthur), Busquets '82 (Sergi Roberto), Coutinho, Messi en Suarez.

Foto: www.fcbarcelona.com